Balansiranje između majčinstva, porodičnih obaveza i vođenja uspješnog biznisa uvijek je izazov, ali kada posao istovremeno predstavlja strast i porodičnu priču, sve poprima posebnu dimenziju. Azra Isaković, Inspo Mama i predstavnica brenda koji već decenijama donosi kreativnost i igru u domove širom Bosne i Hercegovine, otkriva nam kako izgleda njen svakodnevni život u svijetu LEGO® kockica.
Njena priča nije samo poslovna, već i duboko lična – LEGO® je odrastao uz njenu porodicu, a ona uz njega. Od trenutka kada su njeni roditelji, inspirisani ljubavlju njenog brata prema kockicama, pokrenuli porodični biznis, do danas, kada s istom strašću nastavlja graditi brend i inspirisati nove generacije mališana i odraslih. Kako je sve počelo, s kakvim su se izazovima suočavali i šta LEGO® za nju znači danas – otkrivamo u ovom inspirativnom razgovoru.
Kako je počela vaša priča s LEGO brandom? Šta vas je inspirisalo da se upustite u ovaj porodični biznis?
Naša LEGO® priča je započela prije 27 godina kada su moji roditelji pokrenuli firmu SOLIDEX. Naime, mama je s bratom i sa mnom za vrijeme rata izbjegla u Švicarsku, a tata je ostao u Sarajevu. Kada se sada prisjetimo tih trenutaka, mama kaže otišli smo na 7 dana dok se situacija ne smiri, a ostali nevjerovatne 4 godine. Mama je dobila otkaz u firmi u kojoj je radila jer je otišla s nama i po povratku iz izbjeglištva nisu htjeli da je vrate na posao, te se rodila ideja za pokretanjem sopstvenog biznisa od neke male štednje koju smo imali.
Pripremajući se za povratak kući iz izbjeglištva, sinula je ideja da bi mogli poslati upit u LEGO Grupu za zastupništvo za BiH. Nakon dva mjeseca dobili smo pozitivan odgovor U to vrijeme to su bili zaista mali iznosi, problema je bilo mnogo, na tržištu je bilo još nekoliko firmi koje su uvozile iste proizvode. To je bila svakodnevna borba za opstanak. Tata je poslije nekog vremena odlučio da da otkaz u firmi u kojoj je radio i da on i mama zajedno grade ono što danas imamo. Vizija je bila tu, a nakon godina truda, rada, ljubavi, požrtvovanosti i odricanja rezultati su bili jasno vidljivi.
Sama ideja za LEGO® kockice je ustvari proizašla iz ljubavi moga brata prema njima i želje da imamo prodavnicu igračaka. I zaista, one bi ga potpuno okupirale i njegovoj mašti nije bilo kraja. Jednom bi sastavio neki set prema uputstvu, a onda bi sve kockice skupio na jednu hrpicu i smišljao i pravio priče i likove iz svoje mašte. Naravno, mogućnosti su bile ograničene, ali on svakako ništa drugo nije ni želio. A kako su izašle prve teme za djevojčice, tako sam se i ja zaljubila u tadašnju LEGO® Scalu i LEGO® Belville, a onda i sve druge setove koje su lansirani. Kako se tržište razvijalo, te ulaskom prvih tržnih centara u BiH, LEGO® Grupa je odlučila da će ipak biti samo jedan distributer za svako tržište i odabrali su nas. Moji roditelji su me učili da uvijek može bolje i da konstantno trebamo dodatno raditi na sebi. Rasli smo uz moto LEGO Grupe „Samo najbolje je dovoljno dobro“ i to je ono čemu težimo, kako poslovno, tako i privatno. Vjerujem da je požrtvovanost, posvećenost poslu, ljubav prema brendu, upornost mojih roditelja bila razlog za takvu odluku koja se do danas nije promijenila. Mi zaista živimo LEGO®, koji je postao dio naše DNK. 😊


Kako ste gradili posao dok ste istovremeno bili posvećeni porodici i majčinstvu?
Posao su gradili roditelji od nule, a ja sam se pridružila njima i zaista je bila velika borba opstati među nelojalnom konkurencijom, firmama koje nisu igrale po pravilima tržišne utakmice i slično. Izazova je bilo mnogo, ali pošten rad i trud, upornost i ljubav prema poslu koji radite uvijek donosi i adekvatne rezultate. Ja sam bila uključena u posao od malih nogu. Još u Srednjoj školi sam putovala s tatom na konferencije, sajmove, sastanke i pregovore. Učila sam posao od njega. Zaposlila sam se u firmi nakon što sam diplomirala i rasla sam s njom. Moji roditelji su me učili da možeš sve spojiti i stići ako to zaista i želiš. Samo nebo je granica. Posebno ako voliš svoj posao, onda je to lakše. Prije 10 godina sam pokrenula inicijativu za otvaranje certificiranog LEGO® Store-a u BiH u Sarajevu u Alta Shopping Centru i to je nešto na što sam posebno ponosna, jer smo bili jedini distributer koji je uz distribuciju dobio odobrenje za otvaranje LEGO® Store-a. Veliki sam perfekcionista, planiram sve do najsitnijih detalja i zaista se posvetim svemu što radim, bilo privatno ili poslovno, kako bi to bilo onako kako sam zamislila.
Ja sam tip koji se ne može isključiti iz biznisa, tako da sam uvijek tu, ali porodica je naravno na prvom mjestu, jer je ona stub svega i nema uspješnog biznisa bez jake porodice, njihove podrške i požrtvovanosti. Uloga majke je neupitno najljepša uloga koju sam ikada mogla zamisliti i zaista u njoj uživam u punom smislu te riječi. Uz dobru volju, ljubav prema onome što radite, podršku porodice i dobru organizaciju sve je moguće!

S obzirom na to da ste majka troje djece, koliko su oni uključeni u vaš biznis? Jesu li LEGO kockice dio vašeg porodičnog vremena?
Naravno, LEGO® kockice su dio naše svakodnevnice. Sin je već veliki, pa on favorizuje setove na tematiku LEGO® Icons, LEGO® Speed Champions, LEGO® Super Heroes i slično, a starija kćerka LEGO® DUPLO. Čak je i mlađa kćerka kojoj je 5 mjeseci dobila svoje prve LEGO® DUPLO setove. Imamo i zajedničko vrijeme kada su praznici ili neka posebna tematika, kada suprug i ja s njima sastavljamo setove koje poredamo po kući, pa svako odabere sebi šta želi sastavljati. Svi smo uključeni u biznis, jednostavno je dio naše DNK.


Koji su najveći izazovi s kojima ste se susretali kao majka i poduzetnica? Kako ste ih prevazišli?
Da je jednostavno spojiti to dvoje, nije. Ali nije ni nemoguće. Ne može vas niko pripremiti na to. Ali čini mi se da jednostavno to s vremenom dođe na svoje. Posebno kada su djeca u pitanju – s trećim djetetom je to već sve uhodani sistem. 😊 Pa, rekla bih da mi je najveći izazov bio želja da budem savršena supruga, majka, kćerka, sestra, poduzetnica i da prihvatim pomoć kada mi je neophodna, kako bih rasporedila obaveze. Već sam navela da sam veliki perfekcionista i želja mi je da to budem na svim poljima, a to zna biti jako iscrpljujuće. Mnogo puta bih navečer nakon što svi u kući legnu spavati, ostala raditi do ranih jutarnjih sati, uz prekide za dojenje, kako bih stigla sve što sam zamislila. Ali, uz podršku porodice, jaku volju, upornost i dobru organizaciju sve se može stići.

Šta biste poručili mamama koje žele započeti vlastiti biznis, ali se boje kako će uskladiti sve obaveze?
Mame imaju zaista fantastičnu predispoziciju za vođenje biznisa. Važno je samo postaviti realna očekivanja. Svakako da ih vještine koje svakodnevno primjenjuju u odgoju djece na najbolji način pripreme za vođenje biznisa. Mame su fantastični organizatori, uvijek moraju posložiti prioritete, planirati, obavljaju više zadataka odjednom, ali i znaju adekvatno izvršiti raspodjelu zadataka, empatične su, učinkovite… Mnoštvo je pozitivnih karakteristika koje se mogu preslikati s majčinstva i na biznis. Ipak, poručila bih da prvo uživaju u čarima majčinstva i najljepšoj ulozi na svijetu, ako imaju priliku prije započinjanja biznisa, jer ipak sve to sa sobom nosi dosta odricanja, rada i truda, te da imaju snažnu podršku porodice kao stuba svega.

LEGO je sinonim za kreativnost i inovaciju – kako vi kao poduzetnica primjenjujete ove vrijednosti u svom poslu?
Tako je. Ono je srž LEGO® brenda. Misija LEGO® Grupe, a samim tim i naša kao partnera je “Inspirisati i razviti graditelje budućnosti”. Kreativnost je uz maštu, zabavu, brigu, učenje i kvalitetu jedna od šest vrijednosti LEGO® Grupe. Naše izložbene setove sastavljamo svi. Tako se podstiče i kreativnost, inovacija i ideje kod zaposlenih kako na najbolji način prezentovati ili izložiti određeni proizvod. Zatim organizujemo LEGO® radionice na sajmovima i dječijim eventima kako bismo omogućili što većem broju djece igru sa LEGO® kockicama i podstičemo ih da razvijaju maštu i glasaju za najkreativnije setove. U planu nam je da u skorije vrijeme opet pokrenemo LEGO® radionice u Alti i omogućimo što većem broju djece kreativni izražaj kroz igru s LEGO® kockicama i nove prezentacije produkata kako bi našim kupcima omogućili jedinstveno iskustvo. Trudimo se da uvijek budemo u skladu s najnovijim digitalnim rješenjima, pa npr. putem QR koda se u LEGO Store-u na jednom mjestu mogu skenirati svi noviteti od trenutnog mjeseca.

Kako izgleda vaš radni dan i kako uspijevate pronaći vrijeme za porodicu?
Veoma popunjeno. Za porodicu uvijek imam vremena. To je ipak prioritet broj 1. Radni dan počinje jako rano, s obzirom na to da djeca rano ustaju i s tim sve započinje. Trenutno sam na porodiljskom odsustvu, pa se uključujem po potrebi, s obzirom na to da mi je teško ne biti uključena, ali to radim od kuće ili za velike i bitne odluke i stvari odlaskom do posla. Inače, u redovnom radnom danu, poslije jutarnje kafe između 06:30 i 07:00 je odlazak na posao. Radni dan nikada ne završava u isto vrijeme i zavisi od količine obaveza, te se ne opterećujem određenim vremenom unutar kojeg se nužno mora završiti, a vikende se trudim ostaviti za porodicu.

Postoji li neka posebna rutina ili navika koja vam pomaže da ostanete organizovani i motivisani?
Po prirodi sam veliki perfekcionista i volim biti organizovana i planirati. Pišem sebi bilješke i u rokovnik obaveze. Olakšava mi i činjenica da sam počela zapisivati i ideje koje mi dođu u noći tokom buđenja kako ih ne bih zaboravila. Papir sve trpi. To je moj tata uvijek govorio. Motivacija mi je uvijek porodica. Za njih sve vrijedi. I sve ono za šta su se moji roditelji borili i što su gradili.

Koji savjet ste dobili kao majka ili poduzetnica koji vam je najviše pomogao?
Mnogo ih je bilo. Možda bih izdvojila: “Nemoj nikada odustati. Bori se za ono u što vjeruješ. Radi ono što voliš i vjeruj u sebe. Opusti se i budi najbolja verzija sebe.”

Kako odgajate svoju djecu da budu kreativna i samostalna? Da li im kroz igru s LEGO kockicama prenosite određene vrijednosti?
Slobodna igra s LEGO® kockicama omogućava da razvijaju maštu, kreiraju priče, razvijaju kreativnost kroz razvijanje novih ideja kako nešto napraviti, uče uz igru, zabavljaju se, razvijaju motoriku, komunikacijske vještine, kreiraju nove stvari od istih kockica, druže se i kvalitetno provodimo zajedničko vrijeme. Suprug i ja se trudimo da im ne nedostaje kreativnog vremena i sadržaja. Posvećeni smo njihovom odgoju, igramo se s njima, smijemo, pjevamo, plešemo. Podstičemo ih na kreativno razmišljanje i samostalnost.


Kako vidite budućnost svog biznisa? Postoje li planovi za širenje ili nove projekte?
Radujemo se da i dalje “inspirišemo i razvijamo graditelje budućnosti” i da budemo dio pozitivnog okruženja za našu djecu koje potiče kreativnost, maštu, učenje kroz igru uz najbolje igračke na svijetu. U planu nam je da ponovo organizujemo LEGO® radionice i da kroz naš certificirani LEGO® Store u Sarajevu, online prodaju putem našeg certificiranog LEGO Store-a svijetkockica.ba, kao i naše partnere širom BiH dosegnemo što veći broj, kako malih, tako i velikih LEGO® fanova. Sve informacije o novim projektima i planovima ćemo blagovremeno objavljivati na našim društvenim mrežama.


Šta vas najviše inspiriše u poslu i životu?
Moja najveća inspiracija u poslu, ali i životu je moja porodica.

Kada biste mogle dati jednu poruku svim mamama koje čitaju ovaj intervju, šta bi to bilo?
Biti mama je najljepši, a ujedno i najteži posao na svijetu. Opustite se i uživajte u najvrjednijoj ulozi!
***
Foto: Azra Isaković – privatni arhiv