Travnik, 11–12. oktobar 2025 — Atrij Mješovite srednje škole „Travnik“

Oktobar će definitivno biti u znaku Travnik Fashion Weekenda i lokalne mode koja može konkurisati svjetskim dizajnerima. U dva dana publiku očekuju diskusije o mogućnostima i izazovima modne i tekstilne industrije BiH i regije, a 12. oktobra modna revija će potvrditi kako dizajneri inspirisani tradicijom mogu postavljati nove globalne trendove.

U nastavku donosimo mini intervjue sa brendovima i autorima koji će se predstaviti.

Senses.ba

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Brend Senses nastao je 2018. godine kao dječiji brend, s idejom da ponudi autentičan spoj kvaliteta i dizajna namijenjen najmlađima. Početna motivacija bila je stvoriti odjeću koja donosi radost djeci i roditeljima, uz poseban koncept poklon paketa koji je kupovinu pretvarao u jedinstveno iskustvo. Kasnije se brend razvio i za odrasle, zadržavajući istu nit autentičnosti, pažnje prema detaljima i premium kvaliteta.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Biti pokretač brenda Senses je mnogo više od posla – to je uživanje u procesu kreiranja i prilika da kroz dizajn prenesemo emocije. Svaki proizvod nastaje s pažnjom i strašću, a posebno zadovoljstvo donosi dijeljenje istih vrijednosti sa našim klijentima. Ne slijedimo trendove, već stvaramo vrijednosti koje traju i pričamo našu autentičnu priču. Upravo to nas povezuje s ljudima i inspiriše ih da budu svoji.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Najveća vrijednost koju želimo prenijeti kroz brend Senses jeste koncept “slow fashion” pristupa proizvodnji, koji podrazumijeva promišljeno kreiranje i uživanje u svakom koraku procesa. Umjesto brze potrošnje, njegujemo ideju da odjeća treba biti dugotrajna, održiva i izrađena s pažnjom prema detalju. Time gradimo kulturu u kojoj se vrednuje kvalitet, a ne kvantitet. Upravo kroz ovu filozofiju želimo pokazati da moda može biti istovremeno lijepa, odgovorna i bezvremenska.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Učešće na TFW doživljavamo kao priliku da pokažemo kako kroz naš rad slavimo modu na autentičan i održiv način. Za nas je to više od predstavljanja kolekcije – to je potvrda odgovornog poslovanja i vrijednosti koje njegujemo kroz brend Senses. Biti dio ovog projekta znači dijeliti životni stil zasnovan na kvalitetu, svjesnim izborima i ljubavi prema procesu stvaranja, zajedno sa zajednicom koja prepoznaje i cijeni iste principe.

AdellinaArt 

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Brend Adellina Art je nastao 2016. godine, a ideja je bila stvoriti autentičnu lutku u Bosni i Hercegovini. Pokrenula sam postupak zaštite dizajna i žiga u Institutu za Intelektualno vlasništvo BiH, te dobila certifikate pod brojevima BAD16673 i BAZ1619518. Postupak zaštite je trajao neko vrijeme i koštao je. Tako lutka Adellina već desetu godinu uživa status prve, zvanične i jedine lutke u našoj zemlji.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Posvećena sam odgoju i obrazovanju male djece gdje je lutka nezaobilazno sredstvo odgoja, učenja i razvijanja. Dizajniranje lutke Adellina mi je donijelo priznanja i nagrade u obrazovanju, prepoznatljivost i autentičnost, a Travniku još jedno obilježje grada kao rasadnika ideja i kreativnih ljudi.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Nastojim da se lutka i tradicija igre lutkama održi i dalje u djetinstvu svakog djeteta, da izbrišem granice koje su nametnute stereotipom da lutke nisu za dječake. Također, Adellina se nalazi i u terapijskim kontekstima kao alat za samoregulaciju ponašanja i prevazilaženje problema kod adolescenata i želim da tako ostane.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Moje učešće na modnim revijama nije prvo, ali je svakako veoma važno što sam dio TFW jer ovaj put Adellina se predstavlja domaćoj/lokalnoj publici i dio je umjetničke i kulturne scene u Travniku i Bosni i Hercegovini. Time je pozicionirana kao unikatan i vrijedan proizvod.

Ladies’ Club

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Ladies’ Club je nastao tekuće godine iz želje da ponudimo ženama u BiH odjeću koja spaja eleganciju i snagu. Naša motivacija je stvoriti brend koji ne nudi samo odjevne komade, nego osjećaj samopouzdanja i pripadnosti. Početna ideja bila je jednostavna: da svaka žena u našem odijelu osjeti da može osvojiti svijet.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Za nas je ovo mnogo više od mode, to je način da inspirišemo i podržimo žene. Svaki dizajn nosi poruku da je ženstvenost jednako snažna kao i profesionalnost. Vođenje brenda je odgovornost, ali i prilika da svaki dan gradimo nešto što odražava vrijednosti zajednice kojoj pripadamo.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Najveća vrijednost koju želimo prenijeti jeste da prava ljepota dolazi iz unutrašnje sigurnosti i hrabrosti. Naši proizvodi su tu da ženama daju dodatnu snagu da pokažu svoju autentičnost. Poruka je jasna, biti autentična je uvijek u trendu.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Učešće na TFW doživljavamo kao priznanje i priliku da ispričamo našu priču na velikoj sceni. Travnik je uvijek bio jezgro tekstilne industrije u BiH. Biti dio ovog projekta znači povezati se sa ljudima koji dijele istu strast i vjeru u bosanskohercegovačku kreativnost. To je poseban trenutak u kojem Travnik postaje mjesto susreta mode, ideja i novih početaka, a mi smo izrazito ponosni da smo dio toga.

Gentlemen’s Club

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Gentlemen's Club je nastao 2024. godine. Početna ideja bila je da za naše klijente ponudimo BH proizvod koji predstavlja luksuz po mjeri – kao spoj tradicijonalne izrade i savremenog dizajna.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Za nas vođenje brenda predstavlja posebnu posvećenost, pažljivo kreiranje, održavanje imidža i kvalitete. Naš primarni cilj je ne samo zadovoljiti već i nadmašiti očekivanja naših klijenata.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Najveća vrijednost koju želimo prenijeti jeste jedinstvenost svakog našeg modela, luksuz i tradicija u izradi. Jer odijelo nije samo komad odijeće već način na koji se predstavljamo. 

Poruka je: Za muškarce koji zrače samopouzdanjem i stilom.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Učešće na TFW doživljavamo kao priliku da se predstavimo i pokažemo širu sliku našeg rada. Ponosni smo što je Travnik mjesto susreta mode. Kroz svoje modele, koji su rezultat dudogodišnjeg rada, ovo je prilika da budemo dio ovoga veoma značajnog modnog susreta.

Galanterija Vujčić

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Obrtnička radnja Galanterija počinje sa radom 1989. godine kao obiteljski obrt. Kroz godine se razvija i postaje prepoznatljiva pod imenom Galanterija Vujčić. Nakon prekida rada u ratnom periodu 1996. odlučujemo na novi početak. Bez velikih novčanih ulaganja, sa jedinom mešinom i nešto ručnog alata koji su spašeni iz objekta koji je izgorio, sa velikom željom za stvaranjem i nadom u bolje sutra, napravili smo našu prvu poslijeratnu torbu. Sa njom počinjemo ispisivati nove stranice.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Naši proizvodi svojom kvalitetom, dizajnom i praktičnošću postaju ponovo prepoznatljivi i traženi od strane naših kupaca kao modni detalj koji svaka žena mora imati. Kreativnost koja se počinje razvijati, zamišljanjem ideje do završnog proizvoda, dopušta mi da se igram, slobodno stvaram i na kraju uživam u postignutom. To je ono što me je uvijek privlačilo ovom poslu, mogućnost da svojim rukama ideju sprovedeš u nešto stvarno, opipljivo.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Svaki naš komad je jedinstven i unikatan, baš kako i mi gledamo na naše kupce, što mislim da je i tajna našeg uspjeha. Svaka žena ima svoj stil, svoj unikatni svijet koji mi upotpunjujemo našim torbama. Različitost je u redu! Različitost je potreba današnjem svijetu! Različitost je snaga svake osobe! Baš to je ono što opisuje naše kupce. Divan si baš takav kakav jesi, svoj i jedinstven.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Učešćem na TFW 25 naš obrt postaje vidljiviji. Mali obrti su temelji privrede svake države i ovaj vid prezentacije omogućava nama malim privrednicima da se bolje i lakše predstavimo širem auditoriju. To bi svakako trebala biti praksa i u budućnosti.

Optika Geldi

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Naša firma nastala je iz radoznalosti jednog dječaka, koji je u optici pronašao uredan, plemenit posao i način da ljudima uljepša život boljim vidom. Godinama kasnije, u teškim vremenima 1994. godine, ta radoznalost prerasla je u poziv i borbu za egzistenciju, ali i priliku da se pomogne zajednici. Upravo iz te kombinacije znatiželje, predanosti i želje da se ljudima vrati jasnoća pogleda, rođena je Optika Geldi – firma koja i danas nosi istu misiju.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Za nas kreiranje proizvoda znači mnogo više od same izrade naočala – to je način da ljudima poboljšamo kvalitet života i pružimo im jasniji pogled na svijet. Naš posao je spoj zdravlja i mode, ali i brige o tome da svako, bez obzira na mogućnosti, može pronaći rješenje za sebe. Svaki okvir koji ponudimo nosi dio naše posvećenosti i porodične tradicije, jer vjerujemo da istinska vrijednost dolazi tek onda kada radimo s dušom i za ljude, i to je, pored kvaliteta, dio kojim se najviše ponosimo.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Poruka koju želimo prenijeti našim proizvodima je da dobar vid i lijep izgled nisu luksuz, nego pravo svakog čovjeka. Naša vrijednost je u tome da spojimo zdravlje i estetiku tako da ljudi osjete sigurnost, udobnost i stil u jednom. Vjerujemo da svaki okvir nosi poruku pažnje, dostupnosti i brige – jer naš posao je uvijek bio i ostao za ljude.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Učešće na Travnik Fashion Weekendu za nas je više od predstavljanja naočala – to je trenutak ponosa u kojem naš porodični posao izlazi pred širu publiku. To je prilika da pokažemo koliko ljubavi i truda stoji iza svakog okvira te da se naš rad, koji traje decenijama, prepozna i na jednoj modnoj sceni. To nam potvrđuje da se istinska vrijednost prepoznaje, bez obzira na veličinu brenda.

Olgica Đikić

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Otkako znam za sebe, moda je obilježila moj život. Iako sam odabrala medicinsko zvanje kao primarnu djelatnost te sam u bolnici radila skoro 15 godina, potom otvaram Modni atelier u Livnu i time ostvarujem svoj dugogodišnji san.  

Šta za vas lično znači ono što radite?

Kada se rodiš s određenom kreativnošću i ona te nadahne da živiš svoj san. Obožavam kreirati odjeću i moje radnice bi to napravile po mojoj ideji. Tako da sam hobi pretvorila u unosan posao.  

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Moje ideje po pitanju mode su uvijek ispred mnogih. U mojim kreacijama se mogu prepoznati mnoge žene. Želim im poručiti da je ženstvenost jako bitna, kao i stav osobe.  

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Pozvana od strane vašeg tima, moram priznati da sam počašćena što sam dio ove travničke priče. Živim u Livnu mnogo godina, ali je Travnik uvijek u mom srcu.  

Budi Svoja

Kako i kada je nastao vaš brend i šta je bila početna ideja i motivacija?

Moj brend rodio se u mojim četrdesetim kada sam napustila sigurnost korporativnog posla i odlučila slijediti vlastitu intuiciju.  Od samog početka ideja je bila da moda ne bude samo odjeća, nego poruka i podsjetnik na jedinstvenost. Svaki komad koji stvaram je unikat – ne radi se o masovnoj proizvodnji, nego o pažljivo kreiranim komadima koji nose priču i energiju. Inspiraciju sam pronašla u Fridi Kahlo – njen život i stvaralaštvo pokazuju da ranjivost može postati najveća snaga.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Za mene je ovo mnogo više od posla – to je moj unutrašnji put slobode i izražavanja. Svaki dizajn je priča, moj razgovor sa sobom i svijetom. Proces je istovremeno izazovan i oslobađajući: svaki detalj pažljivo osmišljavam i u njega unosim dio sebe. Kroz rad otkrivam vlastitu snagu, ali i povezanost sa ženama koje prepoznaju vrijednost iskrenosti i originalnosti.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Želim pokazati da biti svoj nije najlakši put, ali je najvrijedniji. Snaga dolazi iz ranjivosti, a emocije nisu slabost, nego energija koja nas pokreće. Svaki komad odjeće koji stvaram nosi poruku ljubavi prema sebi, prihvatanja nesavršenosti i hrabrosti da se pokažemo onakvima kakvi zaista jesmo.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

TFW je za mene prilika da ispričam priču srcem i da je podijelim s publikom koja razumije vrijednost kreativnosti i jedinstvenosti. Ponosna sam što predstavljam komade inspirisane Fridom Kahlo – simbolom hrabrosti, ranjivosti i slobode – jer vjerujem da mogu biti inspiracija i drugim ženama da pronađu snagu ne samo da budu ono što jesu, nego i da prihvate sve ono što jesu.

Muchness

Kako i kada je nastao vaš brend, šta je bila početna ideja i motivacija?

Muchness je nastao iz lične potrebe i kreativne znatiželje. U jednom trenutku smo shvatile da na tržištu nedostaje odjeća koja je u isto vrijeme nosiva, ali i vizuelno uzbudljiva – nešto što odražava naš karakter, razigranost i ljubav prema formi, boji i teksturi. Kao arhitektica i akademska grafičarka osnovale smo modni brend koji u jedinstvenim odjevnim predmetima spaja ono najbolje iz arhitekture, grafike i mode. Potcrtavajući zajedničke pojmove kao što su struktura, oblik, tkanina, konstrukcija i izrada, uspostavljamo vezu s arhitekturom oko konstrukcije, eksperimentisanjem sa dizajnom odjeće koristeći nepodudarajuće tkanine, oduzimanjem ili premještanjem određenog dijela odjevnog komada i tako stvaranjem nove konstrukcije i mogućnosti nošenja. Dakle, motivacija je bila vrlo lična: poželjele smo nositi nešto drugačije, nešto što nas istinski inspiriše. U moru brze mode, generičkih krojeva i jednoličnih kolekcija, sve je počelo izgledati isto – dosadno, bezlično i bez duše. Tako je nastao Muchness – kao prostor slobode, igre i izražavanja, gdje odjeća postaje sredstvo kroz koje se slavi individualnost.

Šta za vas lično znači ono što radite?

Muchness je za nas prostor u kojem se moda susreće s dizajnom, a odjeća postaje medij za izražavanje forme, ritma i kompozicije. Dizajniranje i kreiranje svakog komada doživljavamo poput građenja malog arhitektonskog objekta – pažljivo promišljenog, strukturiranog, ali uvijek otvorenog za igru i eksperiment. U svijetu u kojem moda često gubi dubinu, mi kroz Muchness vraćamo pažnju na detalj, teksturu i proporciju. Kroz rad na brendu oblikujemo vizuelni jezik koji komunicira osobnost, slojevitost i hrabrost – i to ne kroz kolekcije, već kroz  kompoziciju i kreaciju svakog posebnog odjevnog predmeta.

Koja je najveća vrijednost ili poruka koju želite prenijeti kroz svoj brend?

Najveća vrijednost koju želimo prenijeti kroz naše proizvode je osjećaj da odjeća može biti prostor – za igru, za ideju, za identitet. Ne samo ono što nosiš, već način na koji predstavljate vlastiti prostor kroz boju, teksturu i formu. Naš cilj nije da se neko „uklopi“, već da kroz svaki komad osjeti slobodu da bude arhitekta vlastite prisutnosti.

Kako doživljavate svoje učešće na TFW?

Travnik Fashion Weekend doživljavamo kao odličnu priliku da  ideje prošetaju pistom. Za nas, to nije samo događaj – to je scena na kojoj koncepti ožive, boje pulsiraju u ritmu muzike, a materijali pričaju svoju priču kroz pokret. Biti dio ovakvog projekta znači ući u širi kreativni dijalog – s publikom, drugim dizajnerima, prostorom, pa čak i samim gradom. To je prilika da naš vizuelni jezik komunicira bez riječi, da pokažemo koliko moda može biti arhitektura tijela, grafika u prostoru, i karakter u formi. Za Muchness, to je slavlje drugačijeg – upravo onako kako volimo.

***

Foto: PR

Komentari su onemogućeni.