Zamislite kako izgleda stereotipni poduzetnik. Vidite li ga jasno?
Ima 20 godina. Tehničar. Pije Red Bull, nosi kapuljaču. I da, on je definitivno on.

Kada se ne uklapate u tu kutiju iz Silicijumske doline, može biti teško zamisliti sebe kao poduzetnika ili poduzetnicu…, čak i ako biste bili sjajni.
Ali, evo u čemu je zapravo stvar: istraživanja pokazuju da stereotipni poduzetnik kojeg smo upravo opisali NIJE prosječan poduzetnik. Ili čak najuspješniji poduzetnik, kad smo već kod toga.

Prema dosadašnjim istraživanjima, prosječan poduzetnik ima 40 godina, a prosječna starost lidera brzorastućih startupa je 45 godina.
Tako je – ne samo da možete pokrenuti posao u bilo kojoj dobi, već su godine zapravo preduslov poduzetničkog uspjeha.

Sada kada je započeti posao i postati solo-poduzetnik lakše nego ikad, vrijeme je da promijenimo razgovor o tome ko može biti poduzetnik i šta to zapravo znači.

Broj poduzetnika raste iz dana u dan

Nalazimo se na vrhu ogromnog talasa ljudi koji su odlučili biti sami sebi šef. Wall Street Journal je izvijestio da Amerikanci pokreću nove poslove najbrže u posljednjih deset godina i da u sve većem broju biraju da postanu solo-poduzetnici.
S milionima koji već rade za sebe i desetinama miliona koji to žele u narednih pet godina, očigledno je da svijet prolazi kroz trajnu promjenu u načinu na koji radimo, kao i u poslovima koje pokrećemo.

Više ne živimo u svijetu u kojem su vaše poslovne mogućnosti definirane mjestom gdje živite. Formula uspjeha se promijenila. To je digitalni svijet i nema povratka.

Poduzetništvo postaje bolje s godinama

Ne samo da je lakše nego ikad pokrenuti vlastiti biznis sa samo kompjuterom i WiFi mrežom, već sve više ljudi traži fleksibilnost, slobodu i kontrolu nad svojim vremenom. Svi želimo posao koji podstiče našu strast i daje smisao životu.
I nije važno ko ste, odakle dolazite ili koliko imate godina – poduzetništvo je za svakoga ko želi da se pridruži pokretu i ima hrabrosti da pokuša.
Ispostavilo se da je to mnogo ljudi. Fondacija Kauffman izvještava da polovina svih odraslih i preko 70 % studenata kažu da žele postati poduzetnici.
To je puno mladih ljudi, ali kao što su istraživanja i bezbroj primjera pokazali, ovo nije samo igra mladih. Mnogi ljudi su započeli posao u svojim poznim godinama – i mnogi su vidjeli nevjerovatan uspjeh. Evo samo nekoliko primjera za koje ste možda čuli:

Chip Wilson

Možda ne prepoznajete ime Chip Wilson, ali vam je vjerovatno poznat Lululemon. Osnovao je kompaniju vrijednu više milijardi dolara u 42. godini života.

Sam Walton

Kompanija koju je Sam Walton osnovao u 44. godini na kraju je postala najveći privatni poslodavac na svijetu i učinila ga jednim od najbogatijih ljudi u Americi. Ta kompanija je – Walmart.

Šta zaista znači biti poduzetnik

Slika koja mnogima pada na pamet kada pomisle na poduzetnika je neko poput Stevea Jobsa koji pokreće Apple sa svojim prijateljem Steveom Wozniakom iz garaže njegovih roditelja u ranim dvadesetim godinama. Očigledno su ni iz čega izgradili nešto izuzetno uspješno, ali to je samo jedna priča – ona koja predstavlja 1 % poduzetnika.

Poduzetnici su definirani svojim postupcima, a ne njihovom namjerom ili time da li ih možete naći na berzi. Uključuju vlasnike početnika i malih preduzeća, slobodnjake, radnike na ugovoru, radnike na svirkama i sve druge koji riskiraju da ostvare svoje snove.
Možete (i trebali biste!) sebe nazvati poduzetnikom ako možete reći DA! na jednu od ove tri poslovne osnove:

  1. Ja vodim posao. To može biti posao bilo koje veličine i u bilo kojoj fazi razvoja, sve dok ste prošli fazu “ideje”.
  2. Preuzimam rizik. Mogli biste riskirati svoj novac, resurse, reputaciju, vrijeme ili sve navedeno. Ali to je rizik u koji verujete.
  3. Zarađujem – ili sam na putu ka – zarađivati novac. Novac ne mora biti primarni razlog zašto radite to što radite, ali ako ne namjeravate ostvariti profit, onda imate hobi, a ne posao. Ako zarađujete novac od svoje trgovine na Etsyju, onda ste poduzetnik. Možda ste poduzetnik sa skraćenim radnim vremenom koji ima i dnevni posao, ali ipak poduzetnik!

Ako pravite aplikaciju koja još nije zaradila novac, ali u potpunosti namjeravate da se plasirate kupcima kako biste ostvarili profit, onda ste poduzetnik. A, ako ste tehničarski dvadesetogodišnjak koji je upravo započeo posao u svojoj garaži… i vi ste poduzetnik!

Vrijeme je da preispitamo svoje poduzetničke stereotipe. Inovacija i inspiracija mogu doći u bilo kojoj dobi, bilo da imate 9, 72 godine ili neke godine između. Ono što je najvažnije je želja da započnete nešto svoje i uvjerenje da je to moguće. Nikad nije kasno (ili prerano) za početak.

Foto: Canva

Komentari su onemogućeni.