Iz srca Zenice, dolazi nam graditeljica svoje budućnosti i zagovornica inspiracije, Lamija Beganović-Uzunović, 35-godišnjakinja sa žarom mladosti i mudrošću iskustva, istovremeno se bavi brojnim ulogama koje život pruža. Kao diplomirana ekonomistica Univerziteta u Zenici, gdje je angažirana i kao spoljna saradnica – asistentica, Lamija ne samo da donosi svježe perspektive na katedru za finansije i računovodstvo, već i stvara vlastiti put u poslovnom svijetu kao suosnivačica kompanije HAGI d.o.o. koju je pokrenula sa svojim suprugom, posvećene proizvodnji edukativnih igračaka. No, iznad svih titula i dostignuća, Lamija ponosno nosi onu koja je definira u najdubljoj srži – majčinstvo. Sa troje djece kao svojom svjetlosnom inspiracijom, Lamija prenosi svoju strast i entuzijazam i na područje podrške preduzetnicima kroz BizUp preduzetnički program, podržan od strane Fondacije 787 uz finansijsku podršku Švedske i UN Women BiH. Lamijina priča je priča o snazi, predanosti i nepresušnoj inspiraciji koja nas podsjeća na moć ženskog poduzetništva u svim njegovim oblicima.

Kako je nastala ideja o osnivanju brenda @HAGI i šta je bio ključni trenutak za odluku o pokretanju vlastitog biznisa?

    Ključni trenutak za odluku o pokretanju vlastitog biznisa dogodio se kada sam, kao majka, željela pronaći igračku za svog sina koja bi bila zabavna, ali istovremeno i edukativna. Tražila sam nešto što bi potaklo njegov razvoj – od taktilne i vizualne percepcije do fine i grube motorike, te mašte i kreativnosti. Nažalost, nisam mogla pronaći takav proizvod na tržištu, pa sam odlučila kreirati sama igračku u formi platnene knjige. 

    Ko Vam je najveća podrška kroz Vaš poduzetnički put?

      Najveća podrška kroz moj poduzetnički put definitivno je moj suprug. Od samog početka, bio je uz mene, pružajući neizmjernu podršku, inspiraciju i motivaciju da nastavim naprijed. Njegova podrška nije bila samo emocionalna, već i praktična – zajedno smo razvijali proizvode, poslovne strategije, donosili važne odluke i radili na tome da naša firma raste i napreduje. Bez njegove podrške i vjere u našu ideju, ne bismo bili tu gdje smo danas.

      Sjećate li se prvih reakcija na vaše inovativne proizvode i da li ste već tada mogli naslutiti današnji uspjeh?

        Sjećam se da su prve reakcije na naše inovativne proizvode bile izuzetno pozitivne. Svi su bili oduševljeni, a ja sam bila preplavljena osjećajem ponosa i radosti zbog toga što su ljudi prihvatili naše ideje i proizvode s toliko entuzijazma.

        Iskreno, tada nisam ni mogla zamisliti da će ovo što smo započeli prerasti u ono što je danas. Bio je to put pun izazova, rada i učenja, ali isto tako i pun zadovoljstva. Nikada nisam ni sanjala da će naša mala inicijativa postati ovako uspješna i da će naši proizvodi tako pozitivno uticati na zajednicu i djecu širom regije. To je zaista nešto što me čini ponosnom i zahvalnom svakog dana.

        Koje su bile najveće prepreke koje ste morali savladati u početnoj fazi razvoja vašeg biznisa?

          S jedne strane, nabavka profesionalne opreme i kvalitetnih materijala za proizvodnju naših proizvoda bila je izazovna, kao i proces brendiranja i stvaranja prepoznatljivog identiteta na tržištu.

          S druge strane, jednako važno bilo je edukovanje tržišta o važnosti didaktičkih materijala i općenito edukativnih igračaka ovog tipa. Kroz taj proces, stekli smo vrijedna iskustva i naučili cijeniti svaki korak naprijed kao dio puta ka uspjehu.

          Da li ste prije osnivanja biznisa istraživali tržište i identificirali potrebe ciljne skupine za vaše proizvode?

            Nisam provodila specifična strateška istraživanja tržišta niti sam identificirala potrebe ciljne skupine na formalan način.

            Moja inspiracija dolazila je iz ličnog iskustva kao majke, uvidjevši nedostatak kvalitetnih i edukativnih igračaka na tržištu. Odlučila sam se fokusirati na razvoj proizvoda koji bi premostili te nedostatke i ponudili nešto novo i korisno za djecu i roditelje.

            Iako nisam provodila klasična istraživanja tržišta, kontinuirano sam pratila povratne informacije od kupaca i uvažavala njihove sugestije i povratne informacije za poboljšanje proizvoda i prilagođavanje potrebama ciljne skupine. 

            Možete li nam opisati proces dizajniranja i stvaranja jedne vaše platnene edukativne knjige

              Taj proces započinje prepoznavanjem aktivnosti ili vještine koju želimo stimulirati kod djece. To može biti bilo šta, od razvoja motoričkih sposobnosti, učenja brojeva ili boja i oblika. Nakon što odaberemo temu, slijedi brainstorming o kreativnom načinu prezentacije te vježbe ili aktivnosti kroz stranice knjige.

              Kada imamo jasnu viziju, pristupamo izradi prototipa knjige. Ovo je faza u kojoj se materijali i boje biraju pažljivo. Kada je prototip izrađen, slijedi testiranje s djecom ili roditeljima kako bismo dobili povratne informacije. Na temelju istih, radimo eventualne korekcije ili poboljšanja. Ova faza je ključna za osiguranje da naš proizvod zaista odgovara potrebama i očekivanjima naših kupaca. Iako je cjelokupni proces dugotrajan i iscrpljujući, omogućava nam da kreiramo edukativne knjige koje su zabavne, ali i i korisne za razvoj djece.

              Na koji način promovirate svoje proizvode i stvarate svijest o njima među potrošačima? 

                Kroz kontent marketing, nastojimo da na najbolji i najbliži način prenesemo znanje i informacije na naše kupce, educiramo ih o važnosti edukativnih igračaka i pružimo im vrijedne resurse za podršku u odgoju i razvoju djece. Želimo podići svijest o benefitima koje naši proizvodi donose i zašto su oni važni za djecu.Osim sada već klasičnih društvenih medija poput instagrama i facebooka, u pripremi je web shop koji će imati posebnu sekciju za pisanje blog postova, gdje će biti obilje korisnih informacija, inspirativnih članaka, e-knjiga za preuzimanje koje će pomoći u ostvarivanju uspješnog i kreativnog roditeljstva, te podržati edukaciju i razvoj djece na najbolji mogući način.

                Otkrijte nam najvažnije lekcije koje ste naučili kao mlada poduzetnica tokom razvoja svog biznisa?

                  Usponi i padovi su neizbježni u poslovnom svijetu. Naučila sam da je strpljenje ključno i da je važno ostati uporan i posvećen čak i kada se suočavate sa izazovima i preprekama. Tržište se neprestano mijenja, a uspješni poduzetnici su oni koji mogu brzo reagirati i prilagoditi se novim trendovima, zahtjevima kupaca i promjenama u okruženju. Okupiti kvalitetan tim ključno je za postizanje uspjeha i lakše prevazilaženje izazova. Kvaliteta proizvoda je neminovna za dugoročni uspjeh. Naučila sam da je važno ulagati u kvalitetu i stalno raditi na poboljšanjima.

                  Kako se nosite s konkurencijom na tržištu edukativnih proizvoda za djecu? 

                    S obzirom na to da se fokusiramo na kreiranje jedinstvenog iskustva učenja kroz igru, naši proizvodi se smatraju supstitutima tradicionalnih igračaka ili drugih oblika edukativnih aktivnosti, a ne direktnom konkurencijom. To nam omogućava da se istaknemo na tržištu kao inovativni lideri u oblasti edukativnih igračaka za djecu. 

                    Otkrijte nam planove za budući razvoj vašeg poslovanja i širenje asortimana?

                      Nastavit ćemo s inovacijama, proširiti naš asortiman proizvoda, jačati našu digitalnu prisutnost kroz lansiranje web stranice. Razmatramo mogućnosti za širenje na međunarodna tržišta – To može uključivati partnerstva, distribuciju ili online prodaju na globalnom nivou.

                      Koje su vaše strategije za održavanje visoke kvalitete proizvoda i zadovoljstvo kupaca?

                        Imamo stroge standarde kvalitete koji se primjenjuju na sve faze proizvodnje, od odabira materijala, faze kruženja, faze šivenja, do finalne kontrole gotovih proizvoda. Vodimo računa da su naši proizvodi u skladu s najvišim standardima sigurnosti, trajnosti i funkcionalnosti. 

                        Kako vaša poduzetnička vizija doprinosi zajednici i društvu u cjelini?

                          Kreiranje edukativnih igračaka koje potiču logičko razmišljanje, praktične i motoričke vještine priprema mališane za buduće izazove, istovremeno ih udaljava od elektronskih uređaja od kojih su mnoga djeca zavisna. Kroz naše aktivnosti, nastojimo donositi pozitivnu promjenu u društvu, podstičemo važnost obrazovanja, kreativnosti ali i odgovornog ponašanja prema okolišu promovišući ekološki osviješten pristup u svim aspektima našeg poslovanja.

                          Vaša poruka za mlade poduzetnice u BiH i one koje to tek trebaju postati?

                            Dragim mladim poduzetnicama u BiH i onima koje to tek planiraju postati, želim poslati poruku podrške i ohrabrenja. Vjerujte u svoje ideje, budite dosljedne i uporne, educirajte se i gradite mrežu podrške oko sebe. Ne bojte se izazova i neuspjeha, već ih koristite kao prilike za učenje i rast. Budite društveno odgovorne i nikada ne prestajte vjerovati u svoj potencijal i snagu. Vaša strast i vizija su ključni za vaš uspjeh, stoga hrabro koračajte prema ostvarenju svojih poduzetničkih snova!

                            ***

                            Foto: Privatni arhiv Lamije Beganović-Uzunović/HAGI

                            Komentari su onemogućeni.