Nova Vicéro kolekcija za proljeće/ljeto 2025. donosi sinergiju bezvremenske elegancije i savremene hrabrosti, gdje leopard print postaje manifest samopouzdanja, a svaki kroj — izjava stava. Iza brenda stoji dizajnerica Hana Bašić Erović, žena čiji dizajn nije samo odgovor na modne trendove, već i na autentične potrebe savremene žene. U ovom ekskluzivnom intervjuu, Hana otkriva inspiraciju iza najnovije kolekcije, govori o ženama koje je inspirišu, važnosti lokalne proizvodnje i porukama koje kroz modu želi prenijeti.

Nova kolekcija za proljeće/ljeto 2025. odiše kombinacijom bezvremenske elegancije i savremene hrabrosti. Koji je bio početni impuls za ovu modnu „predstavu”?

Leopard print. Znala sam da će prije ili kasnije biti dio Vicéro kolekcije, kao apsolutni bezvremenski klasik – sada reinterpretiran u jedan svježi i moderan, a zauvijek sofisticiran način. On je bio okosnica igranja sa malo hrabrijim krojevima i modelima, koji su ipak, apsolutno nosivi u svakodnevnom životu. 

Kada zamišljaš ženu koja nosi Vicéro, kako bi je opisala – ko je ona, šta je pokreće i kako se izražava kroz stil?

Sve žene koje su do sada birale Vicéro krasi ista osobina – ljubav i pažnja prema kvalitetnim materijalima i bezvremenskoj modi, vješto balansirajući između sofisticiranosti i hrabrih detalja. Pokreće nas osjećaj da zaslužujemo više; više kvalitete, više osjećaja za detalje i žensku siluetu, i više sebe. Volim da kažem da je jedini kompromis na koji ne pristajemo onaj između udobnosti i stila. 

Tvoj stil se često opisuje kao snažan i prepoznatljiv. Koliko tvoj lični modni senzibilitet oblikuje kolekcije koje dizajniraš?

Vrlo često bih na pitanje kako i zašto sam se kao diplomirani ekonomista odlučila upustiti u potpuno drugačiju branšu odgovarala sa – ”Iz lične modne potrebe”. Stil koji predstavljam kroz Vicéro nije samo rezultat mog modnog senzibiliteta i trendova, već i refleksija mog načina razmišljanja i traženja svih onih komada odjeće koje sam željela da imam, a nisam imala gdje da kupim. Svaka kolekcija apsolutno nosi moj potpis, ali i pruža potpunu slobodu onome ko je nosi da je preoblikuje prema sebi. 

Leopard haljina iz nove kolekcije već je opisana kao „ikona stava”. Koja je priča iza tog komada i šta on simbolizira za tebe? 

U kolekciji za proljeće/ljeto sam željela da reinterpretiram leopard print na jedan istovremeno smjeliji, ali i sofisticiran način. Bezvremenski print u kombinaciji sa svedenim krojem i luksuznim materijalom je bio dobitna kombinacija za haljinu koju će, sigurna sam, žene najviše voljeti i iznova kombinovati tokom godina koje dolaze. Svaku haljinu radimo po mjeri, što je posebno obradovalo klijentkinje koje teško pronalaze savršen fit u standardnim veličinama. 

Tvoje kolekcije uvijek djeluju vrlo promišljeno, gotovo kao filmski kadar. Koliko ulogu igra estetika filma i umjetnosti u tvojoj kreativnosti?

Od samog početka brenda, veliki akcenat je stavljen na način predstavljanja kolekcija. Svaka kolekcija do sada je kroz editorijalske fotografije bila posebna priča za sebe, poput neke scene iz filma koji još nije snimljen—ali, koji publika prepoznaje kroz osjećaj. Umjetnost kreiranja odjeće je umjetnost poput svake druge, gdje upijate inspiraciju od ljudi oko vas, do filmova, knjiga i svega onoga što vas okružuje. 

Šta ti lično znači fraza „Made in BiH, made to last”? Osjećaš li odgovornost kao dizajnerica i preduzetnica da promoviraš lokalnu proizvodnju?

Apsolutno. S ponosom volim da kažem da je Vicéro made in BiH, a da ni najmanje ne kaska za svjetskim brendovima, ni kvalitetom ni izradom. Vrlo često mislimo da je nešto što je proizvedeno van granica naše države kvalitetnije i bolje, međutim to ne može biti dalje od istine. Naravno da osjećam odgovornost, ali i privilegiju da u svakoj prilici ukažem na ogroman potencijal koji naša zemlja nudi – kreativni, proizvodni i ljudski.  

Vicéro često nudi limitirane serije. Koliko ti je važno očuvati ekskluzivnost i kvalitet u vremenu brze mode?

Limitirane serije su bile aspekt poslovanja koji mnogima nije bio jasan od samog početka; ako je nešto traženo, zašto ne proizvoditi više komada? Zato što sam htjela da ženama koje se odluče da mjesto u svom ormaru ustupe Vicéru budu sigurne da će imati unikatni i statement komad – nebitno da li se radi o šljokičavoj jakni od brokata ili klasičnoj maxi slip haljini. Za mene, ekskluzivnost nije stvar prestiža, već poštovanja—prema komadu koji dizajniram, prema osobi koja ga nosi i prema procesu izrade. 

Koji je komad iz nove kolekcije tvoj osobni favorit i zašto?

Teško mi je izdvojiti favorita, ali trenutno sam najviše naklonjena prugastom kombinezonu, obzirom da je nosiv u apsolutno svim prilikama, day to night, a uz to je najudobniji komad odjeće koji možete zamisliti na sebi. 

Mnoge žene pronalaze inspiraciju u tvojim kampanjama i izjavama. Koje poruke kroz Vicéro želiš prenijeti ženama danas?

Voljela bih da se žene zavole baš onakve kakve jesu, da zaista prigrle svoju osobnost, tijelo, da budu hrabre baš onoliko koliko one žele, a istovremeno ranjive, kada osjete potrebu. Možemo sve i ne moramo ništa, osim osjećati se dobro u svojoj koži. To mora biti početna tačka svih naših odluka, životnih i modnih. 

Gdje vidiš Vicéro u narednih pet godina – kao modnu kuću, kao pokret, kao glas savremene žene?

Sve nabrojano. I, kao regionalnu modnu kuću koja pruža one lijepe leptiriće u stomaku našim kupcima dok iščekuju novu kolekciju. I, kao modni pokret koji pomjera granice i postavlja nove standarde u našoj državi – o kvaliteti, održivosti, prezentaciji i autentičnosti. I, kao glas i vječnu uzajamnu inspiraciju ženama, nekoga ko razumije i čuje njihove potrebe i spreman je da odgovori na njih.

Za kraj – tvoja poruka svim ženama koje traže vlastiti izraz, balans između klasike i odvažnosti, i koje žele da kroz odjeću pričaju svoju priču?

Sasvim je uredu iznova se pronalaziti kroz život, kroz modu, kroz umjetnost. Nikada nije rano i nikada nije kasno da budete ono što jeste, jer to je najdragocjenija verzija vas. Moda je zaista samo igra koju ne trebamo shvatati preozbiljno, igrajmo se dok ne pronađemo ono u čemu smo mi MI – pa bila to leopard haljina za popodnevnu kafu ili klasični bež mantil za večernji izlazak. Svakako je ipak važnije ono unutra 🙂

***

Foto: Enida Kajević

Komentari su onemogućeni.