Već više od 20 godina, PRIME Communications ostavlja prepoznatljiv trag na komunikacijskoj sceni Bosne i Hercegovine i regije. Na čelu brojnih uspješnih projekata i klijenata iz međunarodnog, nevladinog i korporativnog sektora, nalazi se iskusna komunikatorica i strateška liderica – Dobrila Močević. Ove godine, posebnu pažnju dobija još jedan projekat iza kojeg stoji njen tim – PROACTIVE konferencija, koja obilježava veliki jubilej: 20 godina postojanja.

Kao najdugovječniji regionalni događaj posvećen PR profesiji, PROACTIVE nije samo konferencija, to je platforma koja okuplja, inspiriše i podstiče razmjenu znanja među profesionalcima iz komunikacija, biznisa, medija, međunarodnih organizacija i javnog sektora. U razgovoru za Inspo, Dobrila nam otkriva kako je izgledao put od prvog izdanja do danas, koje teme i formati nas očekuju na ovogodišnjoj konferenciji, te zašto je etika – ali i umjetna inteligencija – u središtu pažnje 2025. godine.

PROACTIVE ove godine obilježava veliki jubilej – 20 godina postojanja. Kako biste opisali put koji je konferencija prošla od prvog izdanja do danas?  

PROACTIVE je od svog prvog izdanja bio važna platforma koja povezuje region u kontekstu osnaživanja ljudi koji se bave PR praksom, promocije naše profesije i uspostavljanja važnih veza i saradnji koje korespondiraju s ovim ciljevima. Zamislite PR profesiju 2005., sa skoro tek uspostavljenom funkcijom odnosa s javnošću u institucijama i organizacijama kod nas, tri tipa medija – TV, radiom i printom – internetom na dail up sistemu i transformaciju koju smo od tada prošli kao akteri društva, ekonomije i politike… Rekla bih da smo i kao agencija i konferencija krčili komunikacijske staze i često bili prvi u uvođenju novih trendova i promjena – u praksu i u razgovore. Najvažnije je da je sadržaj – ljudi i teme koje smo uvodili u program – uvijek odgovarao trenutku u kom se PROACTIVE dešavao, potrebama ljudi koji su procijenili da je to mjesto na kom treba da budu, da nešto nauče, da nešto podijele, da nauče da koriste ono što znaju, da se povežu s ljudima iz regiona i rade ono što rade još bolje i efikasnije.

Šta po vašem mišljenju PROACTIVE izdvaja od drugih konferencija u regionu?

    Kad sve zbrojimo i zanemarimo subjektivnost, ono što ljudi koji su bili na prvoj i na prošlogodišnjoj konferenciji kažu je najvažnije. A kažu da je PROACTIVE konferencija koja uz visokokvalitetan sadržaj – odlične teme i predavačice i predavače, i povezivanje ljudi osnažuje komunikacijsku profesiju. Oni koji prvi put dođu kažu da su najjači utisci dinamičnost, interaktivnost i zabavnost konferencije koje, začudo, ne naruše ni najmanje misiju – da dijelimo znanja i budemo podrška jedni drugima, iz bilo kog sektora da dolazimo.

    Koji su najveći izazovi u organizaciji ovako dugovječnog i utjecajnog događaja?  

      Kao i sve danas, izboriti se za pažnju i angažovanost publike i partnera. Sadržaj, iskreno, nikad nije problem. Kroz dvije decenije je PROACTIVE bina etablirana kao super mjesto za ljude koji imaju znanja, volje i vještinu da znanja podijele. Formate smo kroz godine testirali, uvodili one koji angažuju ljude poput PROACTIVE World Cafea, vruće stolice i razgovore 1 na 1. Vođeni tim, obećavamo ovogodišnji program bez panel diskusija, ali još više interakcije i prilika za umrežavanje, testiranje ideja i osnaživanje ljudi koji budu s nama.

      Ovogodišnja konferencija bavi se ključnim pitanjima poput etike u PR-u, komunikacijama i biznisu, ali i temama kao što su AI, greenwashing i populizam. Šta vas je inspirisalo da odaberete baš ove teme?  

        Etika, povjerenje i odgovornost u PR-u, ali i u svakom drugom obliku ljudskog djelovanja je i danas jedno od ključnih pitanja, pa je to i ove godine nezaobilazna tema za sve nas. Ustvari, u duhu prošlogodišnje konferencije, nastavljamo razgovore o temama koje smo otvorili, uključujemo aktuelni trenutak (a dramatične su promjene – lokalno i globalno, zar ne?) pa kao nadogradnju teme populizma bavićemo se postistinama i kakav one uticaj imaju na naše profesije, biznise i društvo uopšte. Inspiracija je uvijek da govorimo o onim temama koje su najaktuelnije sa ljudima koji o tim temama, iz prakse, najviše znaju i ne libe se da znanje podijele.  

        Da li biste mogli otkriti neke od istaknutih govornika i panelista koje će učesnici imati priliku čuti? 

          Voja Žanetić, dr Dejan Verčić, dr Ana Tkalac Verčić, Miloš Đajić, Jovana Vulić i Minela Vilić će donijeti nove ideje i vrijedne lekcije. O krizi odgovornosti, povjerenja i kako da uposlimo svoj profesionalizam da nam bude bolje ćemo diskutovati s predsjednicom najstarije asocijacije PR praktičara/ki IPRA-e, Natašom Pavlović Bujas. Dr Peđa Ašanin Gole govoriće o društvenoj ulozi odnosa s javnošću. Katarina Bingula podijeliće svoje iskustvo čime to mi iz regiona pobjeđujemo na globalnom tržištu? Kako da spremite brief koji pravi pobjedničke kampanje sa Najrom Krvavac. Tu su i dva masterclassa – sa Vladimirom Vulićem ”Kako da humanizujemo AI prije nego što AI dehumanizuje naše poslove” i sa dr Draganom Đermanović ”Četiri jednostavne operacije koje će vam promijeniti život (a koje ste već naučili)”. 

          Možemo li očekivati neke inovacije ili nove formate na ovogodišnjem izdanju konferencije?  

            Itekako. Inovacija ili novi format stiže nam kroz double act Verčić vs Verčić u izvedbi prof. dr Dejana Verčića i prof. dr Ane Tkalac Verčić. Neću otkrivati više, ali i tu nas očekuje užarena diskusija koja se ne smije propustiti.

            Šta su PROACTIVE vruće stolice i kako će doprinijeti diskusiji?  

              PROACTIVE vruće stolice donose pretresanje aktuelnih a vrućih tema koje se najčešće izbjegavaju, a ne bismo smjeli. Već sam spomenula šta nas čeka u prvoj vrućoj stolici sa Natašom Pavlović Bujas, predsjednicom IPRA asocijacije. Još dvije su u pripremi, ali ovaj format kreira više prostora za uključenost svih učesnica i učesnika, više interakcije, više ideja i više vidljivosti za sve.

              Kako biste ocijenili stanje PR industrije danas u odnosu na prije 20 godina kada je PROACTIVE započeo svoj put?  

                Teško da možemo porediti stanje, pa ček i prije pet godina, a kamoli dvije decenije. Šta je važno? Da se bazični principi i norme, u smislu etike nisu promijenili. U smislu načina rada, skoro sve se promijenilo – nekad smo, uz puno truda, tražili načine da komunikacija bude dvosmjerna i da imamo povratne informacije. Sad više ne postoji način da kreiramo ili plasiramo bilo šta, a da ne dobijemo povratno interakciju, reakciju, a i akciju. Zato, ako govorimo o značaju, odgovornosti i uticaju profesije rekla bih da je jasnije nego ikad koliko je profesija važna. 

                Kako AI i digitalizacija mijenjaju odnose s javnošću i komunikacijske strategije? 

                  Ništa više i ništa manje nego što su promijenile druge profesije. Imali smo slična pomjeranja i ranije, sa širokom upotrebom interneta, pojavom online medija i društvenih mreža. Mijenjaju onoliko koliko su nam potrebni da nam ubrzaju procese, olakšaju posao. Predstavlja i izazove u smislu  da djeluje da može da uradi i naš posao, ali – duboko razumijevanje lokalnih okruženja, naših organizacija ili klijenata, i potreba je nešto za šta su potrebno, pa u najmanju ruku ljudsko iskustvo i empatija. Tu su i problemi etike, inkluzivnosti, održivosti… Svakako ćemo o tome još puno govoriti u vremenu koje je pred nama, a za početak, imamo Gold paper – etičke smjernice za upotrebu AI  koje je napravio IPRA AI Chapter koje su nam svima na raspolaganju, bez obzira na članstvo u ovoj najstarijoj svjetskoj organizaciji. 

                  Kakvu budućnost predviđate za PROACTIVE konferenciju u narednim godinama?  

                    PROACTIVE je već odavno brend i više je od konferencije, ili PROACTIVE Cluba. Zato, bez imalo želje da predviđam budućnost, želim da ostane prilagodljiv, aktuelan, održiv i inovativan. Ako to znači da će se mijenjati formati, i to je ok. Važno je da imamo PROACTIVE kao regionalnu platformu za osnaživanje profesije i povezivanje ljudi kroz učenje, uključivanje, propitivanje i čvrst oslonac u etičnim, aktuelnim i vrhunskim djelovanjem ljudi koje okupljamo. Bilo da dolazimo iz komunikacija, biznisa, medija, NVO ili nekog drugog sektora.

                    Zašto bi PR profesionalci, komunikatori i biznis lideri trebali biti dio PROACTIVE-a 2025?  

                      Zato što će imati priliku da uče od zbilja sjajnih ljudi, onih koji kombinuju praktična sa teorijskim i naučnim znanjima u primjenjive lekcije. Zato što će kroz spoj predavanja i interaktivnih sesija imati priliku da podijele i svoja znanja, možda se nakratko izbore i ukradu binu na vrućim stolicama – stvarni izazov. Ništa manje važno, rekla bih čak i ključno – da kroz ta tri dana u svakom trenutku budu u prilici da stvarno osjete uključenost u svakom dijelu programa, sa svim učesnicama i učesnicima – onima na bini i nama u publici. Poučno, a i zabavno, neodoljiva kombinacija. I još – Međunarodno udruženje za odnose s javnošću IPRA je još prošle godine konferenciji PROACTIVE dodijelilo Endorsed Conference Status. Status IPRA podržane konferencije dodjeljuje se događajima od posebnog značaja za PR profesiju širom svijeta. 

                      Šta biste poručili mladim PR stručnjacima koji tek ulaze u komunikacijsku industriju?  

                        Budućim PR ljudima bih predložila da se uvijek oslanjaju na etičke norme, dobre prakse i dobre ljude u našoj branši. Ima ih mnogo. Da uče neumorno, ali i da dijele znanje neumorno. Svim mladim PR praktičarima/kama, put do stručnjaštva ne završava se sticanjem diplome i jednim završenim projektom, ali vrijedi truda. Mnogo uživam u radu s mlađim generacijama i evo, i sad pozivam, pridružite nam se na PROACTIVE konferenciji od 29. – 31. maja na Jahorini. 

                        Prijave OVDJE

                        ***

                        Foto: Privatni arhiv/Dobrila Močević

                        Komentari su onemogućeni.