Ljubitelji fotografije i videografije konačno imaju priliku unaprijediti svoje vještine na edukaciji koja je osmišljena da kombinira znanje, inspiraciju i praksu – sve u jednom danu! Frame By Frame Masterclass idealna je prilika za sve koji žele naučiti temeljne principe ekspozicije, kadriranja, postavki kamere, kao i trikove za snimanje sadržaja za društvene mreže.

Ova radionica, zakazana za 23. februar 2025. u Tershouseu u Sarajevu, donosi poseban pristup koji je prilagođen svim nivoima znanja. Uz stručno vodstvo, sudionici će dobiti ne samo praktične savjete, već i inspiraciju za dalje eksperimentiranje u svijetu fotografije i videa.

Da bismo saznali više o tome što sudionici mogu očekivati i kako su nastale ideje za ovaj jedinstveni masterclass, razgovarali smo s glavnim edukatorima – Majom i Gabrielom, koji iza sebe imaju bogato iskustvo u kreativnim industrijama.

Maja Topčagić – art, fashion i portrait fotografkinja te osnivačica “Studio Maja Topčagić“. Fotografijom se bavi već 15 godina, a posebna ljubav joj je prenošenje znanja kroz brojne radionice i edukacije.

Gabriel Iličić – na društvenim mrežama poznatiji kao @onajstofotka, je fashion & commercial fotograf i videograf s više od 6 godina iskustva u ovom kreativnom polju.

U nastavku saznajte kako su osmislili ovu radionicu, što ih inspirira u radu i što polaznici mogu očekivati od njihovog pristupa učenju.

Kako ste došli na ideju da pokrenete Frame By Frame Masterclass? Što vas je inspiriralo?

Gabriel: Ideja je stigla sasvim spontano. Imali smo priliku raditi na zajedničkim projektima i ustanovili smo da se desio perfektan spoj oba svijeta. Fotografija i video su usko povezane umjetnosti i u obje branše imamo istu nišu. Primijetili smo da postoji prostor u industriji, na našem prostoru, koji je imao toliko pitanja o iskustvu, načinu rada, opremi, općenito vođenje naših biznisa. Na ta pitanja nemate odgovor dok se ne suočite s njima oči u oči. Zbog toga smo odlučili da pomognemo našim kolegama kojima ćemo pružiti pomoć, kvalitetno znanje i podršku koja će biti tu i nakon našeg Masterclassa.

Koje ključne vještine sudionici mogu očekivati da nauče tokom radionice? 

Gabriel: Ključna stvar je ta da u jednom masterclassu, u jednoj edukaciji, dobijete potpunu edukaciju o fotografiji i videu na osnovnom nivou. Proći ćemo kroz najosnovnije stvari, najsitnije detalje koji će olakšati rad i poslovanje, te najbitniji faktor, praktičan rad. Imat ćemo dva seta, jedan za fotografiju i drugi za video, kao i dva modela. Naši polaznici moći će na licu mjesta oplemeniti znanje kroz praktičan rad, jer smatramo da je praksa najbitnija u razvoju jednog kreativca poput nas.

Kako ste osmislili sadržaj edukacije kako bi bio koristan i početnicima i onima s iskustvom?

Gabriel: Kao što smo rekli u prethodnom odgovoru, sadržaj edukacije će biti prilagođen osnovnom nivou. Polaznici će moći naučiti osnove fotografije i videa. Od ekspozicije, kadriranja, postavljanja svjetla, kamere i opreme do rada s modelima i komunikacije na setu, montaže, prilagođavanje materijala za različite potrebe i slično. Pripremili smo odličnu edukaciju i nadamo se da će svi polaznici otići zadovoljni i upotrijebiti to znanje u svom razvoju.

Koliko je važno razumjeti osnove poput ekspozicije i kadriranja za uspješan rad u fotografiji i videografiji?

Gabriel: Razumijevanje osnova poput ekspozicije i kadriranja ključno je za uspješan rad u fotografiji i videografiji jer su to temelji svakog vizualnog izražavanja. Morate imati kontrolu nad svjetlom i atmosferom, prilagoditi se uvjetima snimanja te oblikovati emocije u kadru, dok kadriranje određuje kako će publika doživjeti priču kroz kompoziciju, perspektivu i raspored elemenata. Te dvije vještine nisu samo tehničke, već i kreativni alati koji omogućavaju dosljednu kvalitetu i izražavanje vlastite vizije.

Koji su najčešći izazovi s kojima se ljudi susreću pri snimanju sadržaja za društvene mreže, i kako ih vaša radionica može pomoći riješiti?

Gabriel: Najčešći izazov kod pojedinaca koji, zbog praćenja marketinških standarda i modernog vremena, moraju snimati samostalno sadržaj za svoje društvene mreže jeste taj veliki zid ispred njih koji im ne dozvoljava da se pokrenu. Većina ima strah od čega krenuti, kakav sadržaj plasirati, kakva će biti reakcija njihove publike i okoline. Potrudit ćemo se da objasnimo funkcioniranje algoritma, tržišta i društvenih mreža. Ponekad je potrebno pogriješiti kako bi naučili na koji način se igra ta igra društvenih mreža.

Imate li savjete za sudionike o tome kako nastaviti usavršavati svoje vještine nakon završetka masterclassa?

Gabriel: Implementacijom znanja, kojeg steknu na našoj edukaciji, moći će dalje usavršavati svoj rad. Uvjereni tvrdimo da će većina naših polaznika znatno podići svoj kvalitet rada i samim time poboljšati svoje poslovanje, doći do boljih klijenata. Bitno je istaknuti se na tržištu i pokazati da zaista imate to svoje znanje.

Koji vam je omiljeni dio procesa fotografiranja ili snimanja videa i zašto?

Gabriel: Apsolutno cijeli kreativni proces nas ispunjava do maksimuma. Radimo posao koji volimo i uživamo u svakom momentu našeg rada. Ako bi mogli birati, omiljeni dio našeg procesa sigurno bi bio taj osjećaj sreće, ozarenosti i ispunjenosti kada savršeno završite neki projekt baš onako kako ste planirali. Neke stvari jednostavno nemaju cijenu.

Kako biste opisali svoj stil u fotografiji i videografiji, i koliko vam je trebalo da ga razvijete?

Maja: Često nam ljudi kažu da primijete naš rad, a da nisu ni vidjeli ime autora. Znaju da je fotka ili video naš. Ne možemo se staviti u jednu od kategorija: portret, beauty, fashion, art… Mislim da smo kombinacija svega. Najviše volimo raditi art+portrait ili art+fashion fotke, pa bih rekla da je to neki naš pečat

Što biste poručili ljudima koji se tek počinju baviti fotografijom i videografijom?

Maja: Svim ljudima koji žele da se bave fotografijom i videom, poručili bismo da slijede svoj osjećaj i intuiciju. Pored vašeg kvalitetnog rada, radite na vašem brendu, imidžu i onome što čini vas kao cjelinu. Iskažite se na tržištu i nemojte se bojati izlaska iz komfor zone. Morate biti jedinstveni. Također, dodali bismo da oprema apsolutno ne igra veliki faktor u vašim rezultatima. Jeste pogodan faktor, ali ne i ključan. Bitna je vaša želja i istrajnost.

Što Frame By Frame Masterclass izdvaja od drugih sličnih radionica?

Maja: Frame by Frame Masterclass vode dva predavača – jedan specijaliziran za video (Gabriel), a drugi za fotografiju (Maja), čime osiguravamo stručnost i kvalitetu u obje oblasti. Pored tehničkih vještina, poput naprednog editiranja, poseban fokus stavljamo na prilagođavanje sadržaja za društvene mreže, što je danas ključno za svaki uspješan projekat. Osim teorijskog i praktičnog dijela, učesnici će imati priliku sudjelovati u zanimljivim događajima, poput foto izazova, a najbolji radovi će biti nagrađeni, što dodatno motivira i podstiče kreativnost. Sve ove komponente čine Frame by Frame Masterclass iskustvom koje se izdvaja i pruža više od obične radionice!

Koji vam je najdraži projekat na kojem ste radili, i što ste naučili iz tog iskustva?

Maja: Jedan od najdražih projekata svakako je bio rad s Amrom Džeko na njenom 40. rođendanu u Istanbulu. Također, jako nam je drag projekat za Centrotours u Antaliji, gdje smo radili kreativni sadržaj i istovremeno se odlično zabavili.

Postoji li određeni alat ili oprema koju biste preporučili početnicima?

Maja: Ako ste početnik u fotografiji ili snimanju, preporučili bismo da krenete s opremom koja je pristupačna, ali kvalitetna i prilagođena učenju. To može biti video svjetlo, ili neki prime objektiv.

Koja su vaša očekivanja od ove radionice? Što biste smatrali uspjehom?

Maja: Obzirom da prvi put radimo ovakav vid radionice, imamo veliku tremu i nadamo se da će sve proći kako treba. Fokus nam je da svaki polaznik izađe zadovoljan i motiviran da napravi karijeru u poslu koji zaista voli.

Planirate li organizirati slične radionice u budućnosti, možda u drugim gradovima?

Maja: Nadamo se da će naša prva radionica proći kako treba. Nikad se ne zna, otvoreni smo za mnoge suradnje i veliko zadovoljstvo bi nam činila prilika da svoje znanje pružamo kolegama u drugim gradovima i državama.

Što je po vama ključno za stvaranje uspješnog vizualnog sadržaja u današnjem digitalnom svijetu?

Maja: Za stvaranje uspješnog vizualnog sadržaja u današnjem digitalnom svijetu je najbitnija autentičnost, a zatim kvaliteta, priča, konzistentnost i inovacija, ali prije svega dobra energija.

Prijavite se OVDJE

***

Foto: Maja i Gabriel @framemasterclass

Komentari su onemogućeni.